پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
آئین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی

آئین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی

- 1402/09/10

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی امسال در تاریخ 9 الی 12 آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد (سالن عطار) با رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و با هم‌افزایی همه کنشگران زیست بوم نوآوری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی امسال در تاریخ 9 الی 12 آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد (سالن عطار) با رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و با هم‌افزایی همه کنشگران زیست بوم نوآوری استان برگزار شد.

در این نمایشگاه و در ابتدای سالن عطار، در حدود 1000 متر مربع (B01 و A1 - A15) به صورت متمرکز به بیش از 100 شرکت فناور و دانش‌بنیان استان در حوزه‌های مختلف اختصاص یافته که در قالب غرفه و کانتر محصولات و دستاوردهای خود را ارائه کنند. حضور شرکت‌های استان در کنار هم امکان شبکه‌سازی فعالانه در ایام نمایشگاه را فراهم خواهد کرد.

از جمله شرکت‌های بزرگ حاضر در پاویون شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می توان به شرکت‌های مانو پارت، پیمان خطوط،گرین وب و شکوفا ژن اشاره کرد.

بیش از 40 شرکت فعال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با حمایت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در این فضا دارای کانتر می باشند.

از سوی دیگر ستاد اعضای زیست بوم نوآوری و فناوری استان در یک پاویون مشترک (C01) و در کنار هم حضور دارند. در این پاویون که به اسم "زیست بوم نوآوری شرق کشور" نامگذاری شده، غرفه‌های پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پارک فاوا، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام حضور خواهد داشت.

با هدف به هم‌رسانی عرضه و تقاضا در حاشیه نمایشگاه، برش استانی رویداد تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با همراهی شورای عتف برگزار خواهد شد.

در این رویداد نیازهای ارگان های دولتی، صنایع و بخش خصوصی ارائه و طرح های فناوران و نوآوران جهت رفع این نیازها عرضه خواهد شد.

سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله آستان قدس رضوی، فنی و حرفه ای استان، آموزش و پرورش استان، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، بنیاد نخبگان استان، ارگان های دولتی و ... نیز در نمایشگاه حضور فعال دارند. پس از پاویون شرکت‌ها که در حدود 1000 متر مربع است، زیست بوم نوآوری شرق کشور در حدود 300 متر مربع، آموزش و پرورش خراسان و شهرداری مشهد هرکدام در حدود 285 متر مربع و سپس حوزه علمیه و سازمان علمی و فرهنگی استان قدس رضوی هرکدام  با 180 متر مربع بزرگترین فضاها در نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

در نمایشگاه امسال مجموعا 145 سازمان دولتی و غیرانتفاعی و شرکت فناور حضور خواهند داشت که از این بین 110 شرکت و 35 سازمان می باشند.

دانلود پیوست خبر
مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی فاطمه باغبانی فاطمه باغبانی مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری سعیدی مقدم سعیدی مقدم